Thursday 4 April 2013

Refleksi Membina Blog



Pembelajaran Berbantukan Komputer Bahasa Melayu Sekolah Rendah ( BMM3105 ) Sesi pengajian semester 3  yang  dikendalikan ole En.Bukhari b. Shafie agak mencabar kerana banyak merangkumi pengetahuan berkaitan ICT, sedang ilmu berkaitan dengannya amat terbatas. Walau bagaimanapun penumpuan ketika kuliah serta bantuan dan tunjuk ajar dari pensyarah  telah membantu saya memahami  isi kandungan kertas ini.

Walaupun di peringkat awal , agak sukar untuk  saya menguasai subjek ini, kerana saya bukanlah begitu mahir  berkaitan teknologi ICT. Sepanjang tempoh menyiapkan tugasan ini, banyak ilmu baharu yang telah saya perolehI. Kini, saya telah berjaya menguasai serba sedikit kemahiran dan pengetahuan  terutama sekali tentang kepentingan penggunaan ICT  di sekolah untuk diaplikasikan dalam pengajaran dan pembelajaran.

Kesimpulannya, saya amat bersyukur kerana dapat menyelesaikan tugasan yang diberikan walaupun tidak begitu mantap. Oleh itu, saya dengan ini ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada En. Bukhari yang telah banyak membantu saya sepanjang kursus untuk subjek ini. Semoga ilmu yang bermanfaat ini akan memberi satu lembaran baru kepada saya untuk memangkin lagi proses pengajaran dan pembelajaran di sekolah dengan lebih efisyen.



No comments:

Post a Comment

ETIKA PENGGUNAAN INTERNET